ساحل به یادماندنی

دنیا از آن کسانی است که برای تصاحب آن با خوش خلقی و ثبات قدم گام بر میدارند

ساحل به یادماندنی

دنیا از آن کسانی است که برای تصاحب آن با خوش خلقی و ثبات قدم گام بر میدارند

شعر کوچه فریدون مشیری

   

بی تو, مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم 

 

 

همه تن چشم شدم, خیره بدنبال تو گشتم

 

 

شوق دیدارتولبریزشد از جام وجودم

 

شدم آن عاشق دیوانه که بودم.

 

در نهانخانه جانم گل به یاد تودرخشید

 

باغ صد خاطره خندید,

 

عطر صد خاطره پیچید:

 

یادم آمد که: شبی با هم از آن کوچه گذشتیم

 

پر گشودیم و در آن خلوت دلخواسته گشتیم

 

ساعتی بر لب آن جوی نشستیم

 

تو, همه راز جهان ریخته بر چشم سیاهت

 

من همه, محو تماشای نگاهت:

 

آسمان صاف وشب آرام

 

بخت خندان و زمان رام

 

خوشه ما فرو ریخته بر آب

 

شاخه ها دست برآورده به مهتاب

 

شب و صحرا و گل و سنگ

 

همه دل داده به آواز شباهنگ

 

یادم آمد, توبه من گفتی :

 

از این عشق حذر کن !

 

لحظه ای چند بر این آب نظر کن

 

آب, آیینه عشق گذران است

 

تو که امروزنگاهت به نگاهی نگران است

 

باش فردا که دلت با دگران است

 

تا فراموش کنی چندی از این شهر سفر کن!

 

با تو گفتم:حذر از عشق؟- ندانم

 

سفر از پیش تو هرگز نتوانم نتوانم

 

روز اول, که دل من به تمنای تو پر زد

 

چون کبوتر, لب بام تو نشستم

 

تو به من سنگ زدی, من نرمیدم, نه گسستم

 

باز گفتم که; تو صیادی و من آهوی دشتم

 

تا به دام تو افتم همه جا گشتم و گشتم

 

حذر از عشق ندانم, نتوانم

 

اشکی از شاخه فرو ریخت

 

مرغ شب, ناله تلخی زد و بگریخت

 

اشک در چشم تو لرزید

 

ماه بر عشق تو خندید

 

یادم آید که دگر از تو جوابی نشنیدم

 

پای در دامن اندوه کشیدم

 

نگسستم, نرمیدم

 

رفت در ظلمت غم, آن شب و شبهای دگر هم

 

نگرفتی دگر از عاشق آزرده خبر هم

 

نکنی دیگر از آن کوچه گذر هم

 

بی تو, اما, به چه حالی من از آن کوچه گذشتم.

 

 

 

نظرات 16 + ارسال نظر
رضا پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 10:28

سلام خیلی با حال بود
می تشکرم . از اهالی برره شیرفرهاد

پریسا شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 07:41

سلام خسته نباشید ممنون از نظر لطفتون
خیلی قشنگه وبتون
موفق باشید

سپهر یکشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:53

salam ghale shishee
khaste nbashi
ba tashkkor az sahel be yad mandani
mersi
ta etellat badi
buy

ستارگان ریاضی ۸۳ دانشگاه فردوسی مش سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 15:22 http://sinuous83.blogsky.com

سلام...
خیلی جالب و زیبا بود ....
هم شعر مشیری و هم جوابیه شما...
موفق باشین....

سعیده دوشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 21:04 http://www.srzo.blogfa.com

سلام
اومدم مهمونت شدم تشریف نداشتی
گفتم روی کلبه ات یادگاری بنویسم در کلبه بارونی من هم روی تو بازه
منتظرم بیای تا خاک مدو ها تو فرش زمینم کنم
اگر دوست داشتی می تونیم با هم تبادل لینک کنیم

بهناز سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:29

با اینکه این سعر به سعر بچه دبیرستانی ها معروف شده ولی من عاشقشم

آشوک یکشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 09:11 http://www.ash0k.blogfa.com

به چه حالی من هرشب از آن کوچه می گذرم
مرسی از وبتون
موفق باشید
و دلتون همیشه مستحکم

صدف_مشهد سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 18:31

وبلاگ جالبی دارید دوست عزیز.
با آرزوی موفقیت

رها پنج‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 14:39

واقعا شعر پر معنا و زیبایی است
و وبلاگ جالبی دارید از شما هم متشکرم که این
شعر تو وبلاگتون گذاشتید
با ارزوی موفقیت

پیمان سه‌شنبه 12 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 17:32

من عاشق این شعر بودم ,
واقعا زیباست
واقعا ممنونم ,
خسته نباشی ,

shima یکشنبه 15 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 17:19

kheili khob bod mamnon bye

غزاله دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 17:06

باسلام وب قشنگی دارین کاش جوابی که پروین اعتصامی به این شعر دادن رو هم داخل وبتون میداشتین...

کارن جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1398 ساعت 20:51

هنوز این وب کارمیکنه؟؟
اخرین نظر ماله هش ساله پیشهههه چ زود میگذره

fati یکشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 21:59

اولین نظر برای سال ۸۴ ک من بدنیا اومدمه

fati یکشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 22:02

چند روز پیش ۱۷ سالم شد...
خیلی جالبه...!

فاطمه جمعه 17 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 18:45

شعر ها جاودانه می‌ مانند ... کلمات هیچ وقت نابود نمیشن .اولین نظر سال ۸۳ بوده و حالا این نظر بماند به یادگار سال ۱۴۰۳ بعد از ۲۰ سال ..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد